::: publikacje nauczycieli :::

>> strona główna >> publikacje

PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY I
ZESPOŁU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W KADŁUBIE

rok szkolny 2002/2003

ROZWÓJ POZNAWCZY
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- wypowiada się: pojedynczymi wyrazami, krótkimi zdaniami, zdaniami złożonymi, stosuje
kilkuzdaniowe wypowiedzi, wypowiada się niechętnie
- słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów : tak, nie, czasami
- wypowiada się samorzutnie na różne tematy : tak, nie, czasami
- odpowiada na pytania nauczyciela i kolegów : tak, nie, czasami
- dostrzega związki logiczne w ilustracjach, historyjkach obrazkowych : tak, nie, czasami
- potrafi przedstawić treść wysłuchanego wcześniej tekstu literackiego : tak, nie, czasami
- posiada zasób słownictwa: bogaty, ubogi

CZYTANIE I PISANIE
- czyta: głoskując, sylabizując, pełnymi wyrazami, pełnymi zdaniami
- czyta teksty zawierające poznane litery : poprawnie i szybko, wolno, opuszcza głoski, opuszcza
wyrazy, zniekształca wyrazy
- czytany głośno tekst : rozumie w całości , częściowo rozumie , ma trudności ze zrozumieniem
tekstu, nie rozumie czytanego tekstu
- litery drukowane i pisane : zna, nie zna wszystkich, niektóre myli
- wyróżnia w słowach poszczególne głoski ,sylaby: tak, nie, czasami
- utrzymuje się w liniaturze, gubi się w liniaturze
- czyta samodzielnie ,chętnie książki i czasopisma dziecięce: tak, nie, czasami
- poznane litery oraz ich połączenia pisze : starannie, poprawnie, zniekształca je, niestarannie
- potrafi napisać wyrazy i zdania z pamięci i ze słuchu : tak, nie, czasami
- pisze zdania z wielkiej litery i na końcu stawia kropki : tak, nie, czasami
- układa z wyrazów zdania : tak, nie, popełnia pomyłki

MATEMATYKA
- rozpoznaje i nazywa proste figury geometryczne : tak, nie, myli
- porównuje i porządkuje przedmioty według określonej cechy : tak, nie, czasami
- zna cyfry od 0 do 9 i potrafi je poprawnie zapisać : tak, nie, myli się
- dodaje i odejmuje w zakresie 10 : w pamięci, na konkretach, poprawnie, popełnia błędy
- porównuje liczby z użyciem znaków <,>,= :tak, nie, myli się
- rozumie treść zadania tekstowego i potrafi je rozwiązać : samodzielnie, z pomocą nauczyciela,
nie potrafi
- układa proste zadania tekstowe : tak, nie potrafi, czasami
- wie, co to jest oś liczbowa i potrafi zaznaczyć na niej liczby : tak, nie, myli się

ŚRODOWISKO
- posiada wiedzę o otaczającym środowisku: rozległą, ogólną, wycinkową
- rozpoznaje rośliny i zwierzęta w najbliższym otoczeniu : tak, nie, czasami
- opisuje zmiany w przyrodzie w różnych porach roku : tak, nie, czasami
- zna niektóre znaki drogowe oraz wybrane zasady bezpiecznego poruszania się po drogach i potrafi
je wykorzystać: tak, nie, czasami

ROZWÓJ ARTYSTYCZNY

PLASTYKA, TECHNIKA, MUZYKA
- wykonuje prace plastyczne i techniczne : starannie, czasami niestarannie, niestarannie
- rysunki są: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie, wykazuje niechęć do rysowania
- rysowanie, malowanie, wycinanie i wydzieranie : nie sprawia kłopotów, sprawia kłopot
- potrafi zaśpiewać kilka piosenek: tak, nie, po zachęcie ze strony nauczyciela
- potrafi odtworzyć proste rytmy: tak, nie, czasami
- potrafi zilustrować ruchem muzykę: tak, nie, czasami

ROZWÓJ FIZYCZNY
- uczestniczy w zespołowych grach sportowych: chętnie, niechętnie
- utrzymuje równowagę ciała: tak, nie
- potrafi wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne: tak, nie
- uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych: tak, nie

ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY

ZACHOWANIE OBSERWOWANE NA LEKCJI I W CZASIE PRZERW
- łatwo nawiązuje kontakty z kolegami: tak, nie
- skupia uwagę: łatwo, z trudnością, zależy od dnia, na krótko
- na lekcji z reguły: pracuje samodzielnie, pracuje z pomocą nauczyciela, nie pracuje,
rozmawia z kolegami, kręci się i przeszkadza
- włącza się do działań organizowanych przez innych: tak, nie, czasami
- zgłasza się do odpowiedzi: chętnie, niechętnie, wcale
- wszelkie prace wykonuje w tempie: szybkim, wolnym, dostosowanym do możliwości wieku
- czuje się dobrze wśród rówieśników: tak, nie, czasami
- posiada zdolność koncentrowania uwagi: krótkotrwałą, długotrwałą
- przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami, rzadko

JĘZYK NIEMIECKI
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- słucha i rozumie oryginalny tekst z kasety: tak, nie, czasami
- potrafi odpowiedzieć na pytania zadane przez nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- wypowiada się używając: pojedynczych wyrazów, prostych zdań
- dostrzega związki logiczne w ilustracjach, historyjkach obrazkowych: tak, nie, czasami
- potrafi powiedzieć kilka zdań na określony temat: tak, nie, czasami

CZYTANIE I PISANIE
- litery drukowane i pisane: zna, nie zna wszystkich
- czyta: głoskując, sylabizując, pełnymi wyrazami, pełnymi zdaniami
- czytany głośno tekst w języku niemieckim: rozumie w całości, rozumie częściowo, nie rozumie
- czyta teksty zawierające poznane litery: poprawnie, szybko, wolno, opuszcza wyrazy,
zniekształca wyrazy
- poznane litery oraz ich połączenia pisze: poprawnie, zniekształca je, pisze niestarannie

ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
- rozpoznaje i potrafi używać w języku niemieckim nazw kolorów: tak, nie, czasami
- potrafi zaśpiewać piosenkę w języku niemieckim: tak, nie, po zachęcie ze strony nauczyciela

ocena ogólna z języka niemieckiego : .........................................................

RELIGIA
ocena : ..............................................................................................................

opracowała wychowawca klasy Karina Hasterok
PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY II
ZESPOŁU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W KADŁUBIE
.................................................................................... rok szkolny 2002/2003

ROZWÓJ POZNAWCZY
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- tworzy wielozdaniowe wypowiedzi na różne tematy: tak, nie, czasami, wypowiada się niechętnie
- opowiada o wydarzeniach zawartych w tekstach literackich realistycznych i fantastycznych: tak, nie, czasami
- potrafi nadawać tytuły wydarzeniom z tekstu literackiego : tak, nie, czasami
- posiada zasób słownictwa: ubogi, bogaty, wystarczający
- wypowiada się komunikatywnie i poprawnie gramatycznie i stylistycznie: tak, nie, czasami
CZYTANIE I PISANIE
- czyta: płynnie, zdaniami, wyrazami, głoskuje, popełnia błędy przy czytaniu, opuszcza, dodaje, zniekształca głoski, sylaby, wyrazy
- czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany tekst, ma trudności ze zrozumieniem tekstu, nie rozumie tekstu
- czyta samodzielnie czytanki z podręcznika, książki: tak, nie, czasami
- potrafi wyrazić swój sąd na temat postaci i zdarzeń w utworze literackim: tak, nie, czasami
- poprawnie odwzorowuje i przepisuje tekst: tak, nie, popełnia pomyłki
- pisanie z pamięci i ze słuchu: pojedyncze wyrazy, zdania, popełnia błędy: przestawia, opuszcza lub dodaje litery, sylaby, myli litery
- tworzy i pisze teksty na dowolny temat: tak, nie, czasami
- wyróżnia części mowy: rzeczownik, czasownik: tak, nie, myli się
- pisze poprawnie i czytelnie: tak, nie, czasami
UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE
- dodaje i odejmuje w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego i bez przekroczenia progu dziesiątkowego: tak, nie, czasami, popełnia błędy
- mnoży i dzieli w zakresie 30: tak, nie, czasami
- rozwiązuje zadania tekstowe proste i złożone: tak, nie, czasami, tylko proste
- samodzielnie układa zadania tekstowe: tak, nie, czasami
- zna jednostki długości i pojemności (m, cm, l, kg, g, zł.): tak, nie, czasami
- potrafi zmierzyć długość odcinków: tak, nie
ŚRODOWISKO
- rozumie konieczność ochrony środowiska: tak, nie, czasami
- zna własną miejscowość /krajobraz, roślinność, zwierzęta, zajęcia ludzi/: tak, nie, czasami
- zna podstawowe elementy składające się na pogodę: tak, nie, nie wszystkie
- prowadzi obserwację pogody w różnych porach roku: tak, nie, czasami
- dostrzega związek między warunkami życia roślin, zwierząt i człowieka a zmianami pór roku: tak, nie, czasami
- zna podstawowe warzywa oraz drzewa i krzewy owocowe uprawiane w ogrodach i sadach: tak, nie, czasami
- zna nazwy miesięcy i zapisuje je znakami rzymskimi: tak, nie, popełnia pomyłki

ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
PLASTYKA, TECHNIKA, MUZYKA
- poszukuje oryginalnych rozwiązań plastycznych: tak, nie, czasami
- potrafi opowiedzieć o własnej pracy plastycznej i o pracach kolegów: tak, nie, czasami
- potrafi zaśpiewać kilka piosenek: tak, nie, po zachęcie nauczyciela, tylko w grupie
- prace wykonuje: starannie, czasem niestarannie, niestarannie, rzadko wykonuje prace
- rysunek: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi, wskazuje niechęć do rysowania
- rozpoznaje i używa nazw podstawowych kolorów: tak, nie, myli się
- potrafi odtworzyć rytmy: tak, nie, czasami
ROZWÓJ FIZYCZNY
- uczestniczy w zespołowych grach sportowych: tak, nie, chętnie, niechętnie
- potrafi wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne: tak, nie, nie wszystkie
- uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych: tak, nie, chętnie, niechętnie
- sprawny manualnie, zwinny, zręczny, ruchy skoordynowane: tak, nie, nie zawsze
- utrzymuje równowagę ciała: tak, nie

ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY

Zachowanie obserwowane w szkole
- łatwo nawiązuje kontakt z kolegam: tak, nie, z wybranymi
- na lekcji z reguły: pracuje samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie pracuje, rozmawia z kolegami, chodzi po klasie, przeszkadza
- włącza się do działań organizowanych przez innych: tak, nie, czasami
- akceptuje zasady współżycia w grupie: tak, nie, czasami
- dobrze czuje się wśród rówieśników: tak, nie, wśród niektórych
- wyraża swoje emocje w sposób akceptowany przez innych: tak, nie
- łatwo nawiązuje kontakt z nauczycielem, zadaje samodzielnie pytania: tak, nie, czasami
- akceptuje obowiązki wynikające z roli ucznia: tak, nie, nie wszystkie
- wszelkie prace wykonuje w tempie: szybkim, wolnym, dostosowanym do możliwości wieku
- odrabia zadanie domowe: tak, nie, czasami
- przygotowuje się do zajęć: tak, nie, czasami
- zgłasza się do odpowiedzi: chętnie, niechętnie, w ogóle
- skupia uwagę: łatwo, z trudnością, na krótko, zależy od dnia

JĘZYK NIEMIECKI
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- słucha i rozumie oryginalny tekst z kasety: tak, nie, czasami
- potrafi odpowiedzieć na pytania zadane przez nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- wypowiada się używając: pojedynczych wyrazów, prostych zdań
- dostrzega związki logiczne w ilustracjach, historyjkach obrazkowych: tak, nie, czasami
CZYTANIE I PISANIE
- litery drukowane i pisane: zna, nie zna wszystkich
- czyta: głoskując, sylabizując, pełnymi wyrazami i zdaniami
- czytany głośno tekst w języku niemieckim: rozumie w całości, częściowo, nie rozumie
- czyta teksty zawierające poznane litery: poprawnie i szybko, wolno, opuszcza wyrazy, zniekształca wyrazy
- poznane litery oraz ich połączenia pisze: poprawnie, zniekształca je, niestarannie
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
- rozpoznaje i potrafi używać w języku niemieckim nazw kolorów: tak, nie, czasami
- potrafi zaśpiewać piosenkę w języku niemieckim: tak, nie, po zachęcie ze strony nauczyciela
ocena ogólna: .........................................................

RELIGIA
ocena: ..........................................................................................................................
......................................................................
podpis wychowawcy opracowała
Karina Hasterok

PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY III
ZESPOŁU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W KADŁUBIE
........................................................................ rok szkolny 2002/2003
ROZWÓJ POZNAWCZY
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- wypowiada się: pojedynczymi wyrazami, krótkimi zdaniami, zdaniami złożonymi, stosuje
kilkuzdaniowe wypowiedzi, wypowiada się niechętnie
- tworzy samodzielne, wielozdaniowe wypowiedzi na tematy wynikające z utworów literackich,
filmów, spektakli i własnych doświadczeń: tak, nie, czasami
- potrafi nadać wypowiedzi formę opowiadania lub opisu: tak, nie, czasami
- zadaje pytania nauczycielowi i kolegom na określony temat: tak, nie, czasami
- posiada zasób słownictwa: bogaty, ubogi
- wypowiada się komunikatywnie i poprawnie gramatycznie: tak, nie, czasami

CZYTANIE I PISANIE
- czyta: płynnie, zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje
- popełnia błędy przy czytaniu: opuszcza, dodaje, zniekształca głoski, sylaby ,wyrazy
- czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany tekst, ma trudności ze zrozumieniem
tekstu, nie rozumie czytanego tekstu
- wyróżnia bohaterów utworu literackiego oraz wskazuje kolejność wydarzeń: tak, nie, czasami
- potrafi wyrazić swój sąd na temat utworu literackiego: tak, nie, czasami
- układa twórcze opowiadania związane z treścią utworu literackiego: tak, nie, czasami
- czyta samodzielnie ,chętnie książki i czasopisma dziecięce: tak, nie, czasami
- poprawnie odwzorowuje i przepisuje tekst: tak, nie, popełnia pomyłki
- pisanie z pamięci i ze słuchu :pisze bezbłędnie, pisze poprawnie ,popełnia liczne błędy
- pisze starannie ,pisze niezbyt starannie ,pisze niestarannie
- samodzielnie tworzy i pisze teksty na dowolny temat: tak, nie, czasami
- konstruuje pisemne wypowiedzi w formie opowiadania, opisu: tak, nie, czasami
- pisze czytelnie, poprawnie gramatycznie, stylistycznie i ortograficznie: tak, nie, czasami
- wyróżnia poznane części mowy: tak, nie, czasami

MATEMATYKA
- dodaje i odejmuje w zakresie 1000: biegle, wystarczająco, popełnia błędy, nie potrafi
- mnoży i dzieli w zakresie 100: biegle, wystarczająco, popełnia błędy, nie potrafi
- zna i stosuje własności dodawania, odejmowania ,mnożenia i dzielenia: tak, nie, czasami
- zna i stosuje kolejność wykonywania działań: tak, nie, myli się
- zna pojęcie prostopadłości i równoległości i potrafi je zastosować: tak, nie, myli się
- potrafi zmierzyć długości odcinków: tak, nie, myli się
- potrafi samodzielnie rozwiązać zadania tekstowe: tak, proste, złożone, nie potrafi
- wykonuje obliczenia dotyczące ważenia, płacenia, zegara i kalendarza: tak, nie, czasami

ŚRODOWISKO
- posiada wiedzę o otaczającym środowisku: rozległą, ogólną, wycinkową
- dokonuje obserwacji zjawisk przyrodniczych: samodzielnie, z pomocą, nie dokonuje
- zależności występujące w przyrodzie: dostrzega, nie dostrzega, czasem dostrzega
- zdobyte wiadomości potrafi, czasem potrafi, nie potrafi zastosować w praktyce
- podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska w swoim otoczeniu: tak, nie, czasami

ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
PLASTYKA, TECHNIKA, MUZYKA
- wykonuje prace plastyczne i techniczne z zastosowaniem różnorodnych technik: starannie,
czasami niestarannie, niestarannie
- rysunki są: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie, wykazuje niechęć do rysowania
- rozpoznaje i używa nazw podstawowych kolorów: tak, nie, myli się
- potrafi przedstawić plastycznie wydarzenia i postacie oraz nastrój i stany emocjonalne:
tak, nie, czasami
- potrafi zaśpiewać kilka piosenek: tak, nie, po zachęcie ze strony nauczyciela
- potrafi odtworzyć proste rytmy: tak, nie, czasami
- potrafi zilustrować ruchem muzykę: tak, nie, czasami
- potrafi zagrać na flecie kilka melodii: tak, nie,

ROZWÓJ FIZYCZNY
- uczestniczy w zespołowych grach sportowych: chętnie, niechętnie
- utrzymuje równowagę ciała: tak, nie
- potrafi wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne: tak, nie
- uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych: tak, nie

ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY
ZACHOWANIE OBSERWOWANE NA LEKCJI I W CZASIE PRZERW
- łatwo nawiązuje kontakty z kolegami: tak, nie
- skupia uwagę: łatwo, z trudnością, zależy od dnia, na krótko
- na lekcji z reguły: pracuje samodzielnie, pracuje z pomocą nauczyciela, nie pracuje,
rozmawia z kolegami, kręci się i przeszkadza
- włącza się do działań organizowanych przez innych: tak, nie, czasami
- zgłasza się do odpowiedzi: chętnie, niechętnie, wcale
- wszelkie prace wykonuje w tempie: szybkim, wolnym, dostosowanym do możliwości wieku
- czuje się dobrze wśród rówieśników: tak, nie, czasami
- posiada zdolność koncentrowania uwagi: krótkotrwałą, długotrwałą
- przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami, rzadko

JĘZYK NIEMIECKI
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
- słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- słucha i rozumie oryginalny tekst z kasety: tak, nie, czasami
- potrafi odpowiedzieć na pytania zadane przez nauczyciela i kolegów: tak, nie, czasami
- wypowiada się używając: pojedynczych wyrazów, prostych zdań
- dostrzega związki logiczne w ilustracjach, historyjkach obrazkowych: tak, nie, czasami
- potrafi z wyrazów ułożyć poprawne zdanie: tak, nie, popełnia pomyłki
- potrafi powiedzieć kilka zdań na określony temat: tak, nie, czasami
CZYTANIE I PISANIE
- litery drukowane i pisane: zna, nie zna wszystkich
- czyta: głoskując, sylabizując, pełnymi wyrazami, pełnymi zdaniami
- czytany głośno tekst w języku niemieckim: rozumie w całości, rozumie częściowo, nie rozumie
- czyta teksty zawierające poznane litery: poprawnie, szybko, wolno, opuszcza wyrazy,
zniekształca wyrazy
- poznane litery oraz ich połączenia pisze: poprawnie, zniekształca je, pisze niestarannie
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
- rozpoznaje i potrafi używać w języku niemieckim nazw kolorów: tak, nie, czasami
- potrafi zaśpiewać piosenkę w języku niemieckim: tak, nie, po zachęcie ze strony nauczyciela

RELIGIA
ocena:...................................................................................................................................................

wychowawca klasy opracowała
.............................................. Karina Hasterok